Tomašević će na sljedećoj sjednici zagrebačke gradske skupštine (u rujnu) povećati za 48 posto naknade vijećnika gradskih četvrti i mjesnih odbora.

Trenutno član vijeća mjesnog odbora ima 92 eura bruto mjesečno, predsjednik vijeća mjesnog odbora 308 eura bruto, član vijeća gradske četvrti 209 eura bruto, a predsjednik vijeća gradske četvrti 617 eura bruto.
Tako će buduće naknade biti oko 136 eura bruto (članovi vijeća mjesnih odbora), 455 eura bruto (predsjednici vijeća mjesnih odbora), 309 eura bruto (članovi vijeća gradskih četvrti) i 913 eura bruto (predsjednici vijeća gradskih četvrti).
U Zagrebu, prema popisima izbornih lista na nedavnim lokalnim izborima, ima gotovo 1.900 vijećnika u mjesnim odborima i gradskim četvrtima.
Ustrojeno je 17 gradskih četvrti i 218 mjesnih odbora. Ukupno je 279 članova i 17 predsjednika vijeća gradskih četvrti te 1.360 članova i 218 predsjednika vijeća mjesnih odbora.
Dokument: prezentacija "Mjesna samouprava u Gradu Zagrebu"
Ako navedene brojke pomnožite s naknadama dođete do cifre od 385.882 eura mjesečno odnosno 4.630.584 eura godišnje – a Zagreb liči na predgrađe Kabula !!!
Time je lokalna samouprava Grada Zagreba pretvorena u najveću uhljebistansku mašineriju u Hrvatskoj – što im onda ne podignuti naknade!
Nije loše napomenuti kako se Možemo financira "reketiranjem" svojih vijećnika tako da se može očekivati povećanje prihoda partije!
Povezani članak: Kako je 'Zagreb je naš' putem 'reketa' gradskih vijećnika skupljao novce da bi se udružio s 'Možemo' pred izbore
Valja podsjetiti da je tijekom izborne kampanje 2021. Tomašević najavio smanjenje naknada članovima vijeća mjesnih odbora i gradskih četvrti, ali i povećanje njihovih prava i ovlasti.
Tako je po dolasku na vlast Tomašević doista smanjio naknade, da bi ih sada (nakon osvajanja drugog mandata) povećao, a "ovlasti" je povećao tako da je ostavio Bandićevu umotvorinu da pročelnik nadležnog gradskog ured (op.a. trenutno uhljebi Pavuna i Kordić) mogu jednostavno doslovno prema hiru "prekrižiti" bilo koji prijedlog ili odluku koja im se "nije svidjela".
Na taj način Tomašević uspješno proizvodi i održava spinove o "povijesno najvećim proračunima" (iako je u opoziciji isticao kako se zagrebački proračun treba smanjivati), a u stvarnosti se (građanima najbitnije) male komunalne akcije provode na razini svega 20ak posto godišnje – i zato Zagreb izgleda tako očajno!
Bitno je istaknuti da su vijećnici gradskih četvrti i mjesnih odbora demokratski izabrani predstavnici građana, dok su pročelnici ipak samo politički uhljebi.
Zagrebačka mjesna samouprava nije u skladu sa Zakonom
Valja napomenuti da ni to nije u skladu sa Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi jer je njime propisano da naknada predsjednika vijeća ne smije prelaziti više od 50% naknade člana vijeća.
Svugdje u Hrvatskoj se primjenjuje ta regula...osim u Gradu Zagrebu!
Također bi se vijećnici trebali honorirati prema broju stanovnika u mjesnim odborima odnosno gradskim četvrtima, a Tomašević je naknade odredio univerzalno – svima jednako.
Njemu je svejedno što primjerice Trešnjevka Jug ima daleko više stanovnika od Donjeg Grada.
Niti broj vijećnika nije usklađen s brojem stanovnika kako to određuje navedeni Zakon, već prema nekom internom gradskom pravilniku.
Tako za primjer možemo navesti gradsku četvrt Gornji Grad – Medveščak u kojem vijeće broji 11 članova na 26.000 stanovnika, a trebalo bi ih biti više.
Vijeća mjesnih odbora potpuno su "promašili" svoju svrhu
Svrha mjesnih odbora je da prikupljaju informacije od građana što bi se u pojedinom mjesnom odboru (kolokv. ulici) trebalo napraviti za boljitak građana.
Donose svoj proračun, koji se koristi (između ostalog) za:
* održavanje nerazvrstanih cesta – svi popravci poput rupa i horizontalne oznaka (crte, zebre) i slično
* održavanje zelenih površina – redovito košenje, orezivanje drveća i uklanjanje "puknutih" drveća
* održavanje infrastruktura – (između ostalog) čišćenje cesta i slivnika pri čemu daju naloge Čistoći i VIO-u
Određuju tzv. male komunalne akcije (sve ispod cca. 150.000 eura po projektu):
* određivanja plana – popisi svih radova koji se trebaju izvršiti
* utvrđivanje prioriteta – redoslijedom se određuje važnost projekata
Tu i tamo postoje rasprave što bi se u "ulici" trebalo napraviti, ali to je uglavnom kakva rasprava vezana uz male komunalne akcije.
Sve odluke vijeća mjesnih odbora u nekoj gradskoj četvrti mora razmotriti, a nakon toga potvrditi svojom odlukom vijeće gradske četvrti.
Valja istaknuti da mjesni odbori odlučuju o davanju svojih prostora na povremeno korištenje udrugama građana i političkim strankama u vrijeme kada se ti prostori ne koriste za rad mjesnog odbora.
Pritom ne možemo zanemariti činjenicu da je Tomašević mnoge mjesne odbore doslovno iselio zbog prenamjene njihovih prostora u područne objekte vrtića (primjerice MO Novog Retkovca), a neki su iseljenje bez da je prostor prenamijenjen u područni objekt vrtića pa se članovi vijeća sastaju po kafićima (primjerice MO Ribnjak).
Facebook objava: uništenje mjesnog odbora Novi Retkovec
Mjesne odbore valja ukinuti ili im povećati prava i ovlasti
Zbog troška kojeg predstavljaju i zbog njihove zapravo isključivo savjetodavne funkcije i funkcije prikupljanja prijedloga od građana svrsishodno bi bilo kompletno ih ukinuti te sistematizirati pri gradskom uredu nadležnom za mjesnu samoupravu referente za sve gradske četvrti koji će primati mailove građana i koji će određenim danima zaprimati prijedloge građana uživo u prostorijama mjesnih odbora ili gradskih četvrti.
Alternativno treba tim odborima povećati prava i ovlasti te njihove njihove odluke učiniti obveznim za nadležni gradski ured ili službu.
Iznova ističemo kako u nadležnim gradskim uredima imaju diskrecijsko pravo sve "prekrižiti" sve što mu se ne sviđa (op.a. Bandićeva umotvorina koja je posvojena od Tomaševića)!
Podržite nas i podijelite ovaj članak: